Marka | Porsche |
Model | 944 S2 |
Rok produkcji | 1990 |
Przebieg | 153 km |
Skrzynia biegów | Manualna |
Napęd | Tylna oś |
Paliwo | Benzyna |
Pojemność | 2998 cm3 |
Konie mechaniczne | 211 |
Kolor | czerwony |
- Adaptacyjne oświetlenie
- Alcantara
- Asystent martwego punktu
- Centralny zamek
- Centralny zamek z pilotem
- Czujnik deszczu
- Czujnik światła
- Czujniki parkowania
- Dach panoramiczny
- Elektryczna regulacja siedzeń
- Elektryczne lusterka
- Elektryczne szyby
- ESP
- Felgi aluminiowe
- Hak holowniczy
- HUD
- Immobilizer
- Interfejs MP3
- Isofix (system mocowania fotelików dziecięcych)
- Kamera cofania
- Klimatyzacja
- Komputer pokładowy
- Kontrola trakcji
- Nawigacja
- Odtwarzacz CD
- Ogrzewanie postojowe
- Pełna skóra
- Podgrzewane fotele
- Poduszki powietrzne
- Reflektory ksenonowe
- Relingi dachowe
- Sportowe fotele
- System start-stop
- Szyberdach
- Światła LED
- Światła przeciwmgielne
- Tempomat
- Wentylowane fotele
- Wielofunkcyjna kierownica
- Wspomaganie kierownicy
- Zestaw głośnomówiący
- ABS
Porsche 944 zostało zaprezentowane we wczesnych latach osiemdziesiątych, jako następca modelu 924, jednak wbrew założeniom oba auta były sprzedawane równolegle aż do 1988 roku. W porównaniu do poprzednika zmodyfikowano przede wszystkim układ hamulcowy oraz zawieszenie, znaczącemu odświeżeniu uległo również nadwozie. W samochodzie zastosowany został układ transaxle, w którym silnik znajduje się z przodu, jednak skrzynia biegów umiejscowiona jest przy tylnej osi. Model 944 w połowie 1985 roku doczekał się znaczącego liftingu – wprowadzono nowe boczki drzwi oraz deskę rozdzielczą, poprawiono ergonomię wnętrza i obieg powietrza w kabinie, zaczęto montować większy wlew paliwa, dodano również wydajniejszy alternator. Model 944 oferowany był w wersjach nadwoziowych coupé oraz kabriolet. Oprócz wersji standardowej, w sprzedaży dostępne były również warianty S, Turbo, S2 oraz Turbo S.
Wariant S2 został zaprezentowany w 1989 roku. Ten rodzaj modelu wyposażono w 211-konny, 3-litrowy, wolnossący, 16-zaworowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy. Ze średnicą 104 mm oraz 88-milimetrowym skokiem był to największy 4-cylindrowy silnik, jaki produkowano w tamtym czasie. W tym samym roku na rynku pojawił się 944 S2 Cabriolet – był to pierwszy model z linii 944, w którym dach produkowany był przez American Sunroof Company. W ciągu trzech lat produkcji wyprodukowano 5656 sztuk modelu 944 S2 Cabriolet, z czego ponad 42% trafiło na rynek amerykański. Produkcję modelu zakończono w 1991 roku.